Zlaté desatero při hubnutí!

20. července 2011 v 17:26 | Bloody-obsession |  Rady a tipy
Hubnutí je běh na dlouhou trať, žádný sprint! Pokud se rozhodnu zhubnout, musí můj příjem energie být nižší než výdej. Cest, jak toho dosáhnout, je nepřeberné množství. Ne všechny jsou však rozumné a z dlouhodobého pohledu efektivní. Při některých dietách si můžeme přivodit i zdravotní problémy a poškodit své zdraví.


A tak pro připomenutí "zlaté desatero" úspěšného snižování hmotnosti:


1. Jíst pravidelně 4 až 5 menších porcí denně, nejlépe v intervalu 2,5 - 3 hodin (nezapomínat na snídani).

2. Dodržovat pitný režim, nejméně 2- 3 litry neslazených tekutin denně.

3. Sestavovat si co nejpestřejší jídelníček, který nás bude uspokojovat.

4. Omezit příjem jednoduchých cukrů (sladkosti apod.), tuků (zejména živočišných) a potravin s vysokým podílem tuku (tučná masa, uzeniny). Při přípravě jídel omezit smažení a fritování.

5. Denně sníst nejméně 400 g zeleniny a ovoce, přičemž čím více zeleniny, tím lépe (vláknina zvyšuje sytost a pomáhá pročištění organismu).

6. Omezit konzumaci uzenin a tučných mléčných výrobků. Vhodné jsou sýry do 30 % tuku v sušině a jogurty do 2 % tuku a ostatní mléčné výrobky se sníženým obsahem tuku.

7. Stanovit si reálný a dosažitelný cíl, hubnout pozvolna; optimální úbytek hmotnosti je 0,5 až 1 kg týdně.

8. Snižování hmotnosti provázat se zvýšením pohybové aktivity (chceme odbourávat nadbytečný tuk ne svalovou hmotu).

9. Naučit se řešit stresové situace jinak než jídlem.

10. Udržet si získanou váhu dlouhodobě lze pouze trvalou změnou životního stylu. V opačném případě hrozí jo-jo efekt.

Vše záleží jen a jen na vás. Je to vaše tělo a vaše rozhodnutí. A pokud pro začátek cítíte, že potřebujete pomoc či podporu, nestyďte se o ni požádat odborníka či lékaře.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama