Dobré jídlo na hubnutí

19. července 2011 v 11:18 | Bloody-obsession |  Rady a tipy
Jestliže chcete shodit nějaký to kilo, ale nechcete si zakazovat všechny dobroty, tak stačí upravit pár věcí, změnit nějakej ten stravovací návyk a nějaký to kilo bude hned dole;)
  1. Přidejte kapustu - Když si k bifteku nebo kuřecímu masu dáte místo brambor nebo pečiva kapustový salát, ušetříte mraky kalorií! Do kysané kapusty nastrouhejte trochu mrkve, přidejte kostičky cibule, pokapejte olivovým olejem a citronovou šťávou a úžasně zdravá příloha je na světě. Kapusta obsahuje spoustu vitaminu A, B1, B2, C, vápník, hořčík, železo, draslík a síru. Navíc je v ní hodně vlákniny, takže zasytí.
  2. Zdravě se zásobujte - Pokud po ránu vaše lednice zeje prázdnotou a vy jdete do práce bez snídaně, hrozí, že cestou spolykáte něco naprosto nezdravého a kalorického - třeba se zastavíte v pekárně pro koblihy nebo si dáte v lahůdkářství majonézový salát s rohlikem. Mějte vždycky po ruce zdravou snídani - nakupte si do zásoby krabice s müsli, banány, jablka, bílé jogurty. Sáhněte po nich i večer, když dostanete na něco chuť. Co byste naopak do zásob kupovat neměli: máslo, čokoládu, sladký likér, nutellu, smetanovou zmrzlinu, pivo.
  3. Avokádo je nejlepší - Až vám mezi dvěma jídly zakručí v břiše, pochutnejte si na avokádu. Zelený plod obsahuje hodně lecitinu, který snižuje hladinu cholesterolu, zlepšuje paměť a udrží vás v duševní kondici! Podle odborníku na výživu by měl avokádo pravidelně jíst každý, kdo chce shodit přebytečná kila.
    Nastražte na sebe past - Jestliže jste zvyklá mít pořád na stole mísu s brambůrkama, nebo rozinkama v čokoládě, nahraďte nezdravé dobroty přírodními (nepraženými a neosolenými) ořechy. Kdykoli půjdete okolo, trochu si zobnete, což vám neuškodí, protože uspokojíte chutě a ještě dodáte tělu zdravé tuky. Uvidíte že vás ani nenapadne spořádat na posezení tabulku čokolády nebo sáček chipsů.
  4. Zmenšujte si porce - Přítel vás bere do restaurace, kde servírují obří porce? Pokud váš drahý nemá vlčí hlad, bez obav obsluhu požádejte o jedno jídlo a dva talíře. Spousta lidí se to stydí udělat, ale máte na to právo! Anebo si dejte celou porci, snězte půlku a zbytek si nechte zabalit.
  5. Zrušte noční hlad - Ze spánku vás budí kručící žaludek a často pořádáte noční výlety do lednice? Zbytečně přibíráte na váze protože v rozespalosti snadno sáhnete po tučném jídle. Usedáte k snídani pološílená hlady? Další chyba, protože pak zbytečně máte chuť na kalorická jídla (vejce, slaninu, párky), jaká byste si po ránu nejspíš nedali. Řešení: Před usnutím si dejte 2 jablka nebo banán a sklenici mléka. Po nočním hladu se slehne zem.
    Jezte houby - Je v nich minimum kalorií a přitom skvěle chutnají a pomalu se tráví. Údajně snižují hladinu tuků v krvi, posilují imunitu a chrání vás proti rakovině! Ale pozor - abyste využili jejich zeštíhlující účinek, samozřejmě je nemůžete jíst obalované ve strouhance a osmažené nebo smíchané s vejci. Skvělý tip: houbové rizoto
  6. Zahřejte se - Když vás zebou nohy nebo vám vítr fouká pod bundu, tělo vyžaduje víc paliva, než pokud si lebedíte v teple. Možná jste si všimli, že v zimě máte mnohem větší chuť na tučné věci než v létě. Může za to příroda, která tělo nabádá, aby si vytvářelo ochranné tukové polštáře. Choďte proto po ulicích zabalená v teplých vrstvách a přejde vás chuť na klobásu u stánku.
  7. Milujte baklažán - Tahle subtropická zelenina se v českých receptech moc často nevyskytuje, což je škoda. Má lahodnou chuť a dají se z ní připravit gurmánské speciality, kterých můžete spolykat jakékoli množství, aniž ohrozíte svůj pas. Odborníci na výživu ji často zařazují do redukčních diet; v šálku vařeného baklažánu je míň než 30 kalorií a přitom vás zasytí na několik hodin.
  8. Vyzrajte na chutě - Jestliže podezřelo často toužíte po cukru, možná si tím vaše tělo nahrazuje nedostatek jiných (zdravých) jídel. Někteří dietologové tvrdí, že přehnaná chuť na čokoládu a moučníky je maskovaná potřeba vlákniny. Zařaďte proto do svého jídelníčku víc müsli, jablek a celozrnného pečiva. Jestliže věčně prahnete po tučných jídlech (třeba po chipsech, másle, oleji), vaše tělo možná potřebuje bílkoviny. Dopřávejte mu častěji kuřecí a rybí maso nebo třeba fazole.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Míňa - xoxo-mishell-world Míňa - xoxo-mishell-world | Web | 19. července 2011 v 11:27 | Reagovat

Dobrý- skvělí článek..;)).. Poradíla si mi dík.. docela pěkný blog.. ;) akorát mi nesedí dessign ;).. zasahuje do toho článek. ale neřeš ;) jen sem upřímná, měj se .. pa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama