Břišní tanec

20. července 2011 v 11:25 | Bloody-obsession |  Rady a tipy

Obecně

V orientálním tanci se střídá několik základních figur, které se pak různě kombinují. V tanci na sebe plynně navazují, aby tanec nevypadal jako cvičení aerobiku. Celkový vzhled tance se může u různých stylů dosti lišit. Jednou je spíše vlnivý a pomalý, jindy rychlý a třesavý. U orientálního tance je velmi významná osobnost tanečnice, jež se v tanci odráží. Důležitý je také výraz a mimika, která tanci dodává na svěžesti, energičnosti a je jeho nedílnou součástí. Na tanečnici by mělo být vidět, že ji tanec baví, má z něj radost a všechny pohyby jsou pro ni přirozené.
Pro začátečnice bývá často obtížné provést některé prvky, protože tělo je ještě ztuhlé a nepoddajné. Po cca 3-4 měsících se ale svaly začínají postupně protahovat a uvolňovat a tanečnice si už nepřipadají tolik neohrabané. Největší satisfakcí je pak radost z improvizovaného tance, kdy si žena tančí podle své momentální nálady a pocitů.

Základní prvky
  • Sunutí hlavou, trupem, pánví (kroužky)
  • Kroužky hlavou, rukama, trupem, pánví
  • Osmičky pánví (osmičky)
  • Shimmy rameny, pánví (shimy)
  • Akcenty hlavou, rameny, poprsím, boky, pánví
  • Vlnění celým tělem (velbloud)
  • Jednoduché krokové prvky, variace a otočky
  • Hip dropy a hip lifty
  • Twister pánví a rameny (twister)

    Zdravotní účinky

    Orientální tanec je určen pro všechny ženy (o mužském orientálním tanci viz níže) bez rozdílu věku, váhové kategorie či úrovně pohybového nadání. Tanec je vhodný dokonce i protěhotné, jen je potřeba vyhnout se některým, zejména shimmy, prvkům. Ženy s vážnými zdravotními problémy s páteří, klouby nebo komplikovaným těhotenstvím by měly před první návštěvou kurzu raději konzultovat lékaře. Před i po tanci je také dobré se pořádně protáhnout a rozehřát/zklidnit tělo.
    Orientální tanec přináší pozitivní účinky jak na fyzickou kondici, tak na psychiku. Tady je třeba zdůraznit správné provádění prvků. Například špatný postoj u tance může způsobit bolesti bederní páteře.
    • Fyzické účinky břišního tance
      • zlepšení prokrvení celého těla, pohyblivost a koordinace
      • zlepšení postavení těla
      • zvýšení pružnosti celého těla a síly jednotlivých svalů (namáhány jsou stehenní i lýtkové svaly, svaly trupu a u tance se svíčkami nebo závojem zejména paže)
      • celkové formování postavy
      • posílení svalů dna pánevního a usnadnění porodu
      • zmírnění menstruačních bolestí
      • při tanci se uvolňují svaly v oblasti pánve, což napomáhá léčbě neplodnosti
      • díky stimulaci vnitřních orgánů se upravuje zažívání
      • velmi pomáhá od ztuhlosti krčních svalů a tak i od bolesti (dnes tak časté od sezení u počítače)
    • Psychické účinky břišního tance
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama