Alkohol

24. července 2011 v 17:36 | Bloody-obsession |  Rady a tipy

Zdravá výživa a alkohol

Výživa je jedním z hlavních faktorů vnějšího prostředí uplatňujících se jak při vzniku, tak v prevenci onemocnění. Výživová doporučení se postupně mění podle vědeckých poznatků, což vyvolává určitou nedůvěru jak u laiků, tak u lékařů.
Naše strava má řadu nedostatků: nadměrný energetický příjem, vysokou spotřebu tuků, nesprávnou skladbu tukové dávky, nadměrnou spotřebu cukru a soli, nedostatečný příjem vitaminu C a vlákniny.
Následující přehled Vám ukáže, jestli jíte zdravě, jaké jsou doporučené denní dávky, na co si dávat pozor, čemu se vyhýbat, co je naopak zdravé.

Alkohol

CHYBY:

Všechny formy alkoholu mohou při pravidelném a nadměrném užívání působit jako jed a droga.
Jsou zdrojem tzv. prázdných kalorií.
RADY, DOPORUČENÉ DÁVKY:
nepít v průměru víc jak 1-2 dávky denně
  • za dávku se považuje: 1 malé pivo (330 ml),1 sklenka sklenka (125 ml) vína, 1 malá odlivka (20 ml) destilátu
  • výhodné jsou nápoje s nižším obsahem alkoholu, např. nízkoalkoholická piva (s obsahem 2-4% alkoholu)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama