Červenec 2011

Lindsay Price

24. července 2011 v 19:09 | Bloody-obsession |  Celebrity thinspo

Marion Cotillard

24. července 2011 v 19:00 | Bloody-obsession |  Celebrity thinspo
Actress Marion Cotillard arrives at LAX airport on the eve of theMarion Cotillard šperky

Lea Michele

24. července 2011 v 18:37 | Bloody-obsession |  Celebrity thinspo

Sarah Jessica Parker

24. července 2011 v 18:28 | Bloody-obsession |  Celebrity thinspo
Sarah Jessica Parker is flexible

Jennifer Hudson

24. července 2011 v 18:05 | Bloody-obsession |  Celebrity thinspo
orská práva.

Bonnie Wright

24. července 2011 v 17:57 | Bloody-obsession |  Celebrity thinspo
Children's BAFTA 2009 - bonnie-wright photoJamie Campbell-Bower and Bonnie Wrightbonnie wright prada pretty 07

Ovoce a zelenina

24. července 2011 v 17:40 | Bloody-obsession |  Rady a tipy
Známá věta "jez zeleninu, je zdravá", říká pravdu. Zelenina a ovoce nás ochraňují před řadou onemocnění - rakovinou, srdečními nemocemi a ostatními běžnými onemocněními a zároveň pomáhají imunitnímu a léčebnému systému.
Kromě toho plná mísa různě barevného ovoce krásně vypadá, voní a chutná. Ve velkých vedrech krásně osvěží melounek plný slaďounké šťávičky, nebo mísa míchaného zeleninového salátku.
Vědci nacházejí v ovoci a zelenině stále více ochranných složek. Například existují přesvědčivé důkazy, že beta karoten pomáhá v prevenci proti rakovině, když ho jíme ve stravě. Beta karoten je členem velké rodiny karotenů, žlutých a oranžových pigmentů, které se vyskytují v mnoha druzích ovoce - broskve, melouny, mango a zeleniny - sladké brambory, tykev, dýně, rajčata a tmavá listová zelenina. Další karoteny jakoalfa karoten a lykopen v rajčatech.
Nedávno identifikovali vědci v brokolici jednu složku, sulforafan, která může částečně vysvětlovat silné preventivní účinky této rostliny proti rakovině. Máme tedy jíst brokolici nebo počkat, až se v obchodech se zdravou výživou objeví kapsle sulforafanu? Já bych řekl jíst brokolici, protože části se nerovnají celku. Pokud si myslíte, že vám nechutná, zkuste ji vařit jinak. Uvedu jednoduchý způsob přípravy brokolice, který je tak skvělý, že ho nikdy nemám dost:

Seřízněte konec velkého svazku brokolice, uřízněte hlavní stopku, oloupejte vláknitou vrstvu a nakrájejte ji na kousky velikostí vhodné k jídlu. Hlavu brokolice rozdělte na kousky velikostí vhodné k jídlu a ze stopek oloupejte trochu kůže, aby byly měkčí. Brokolici umyjte a vložte ji do hrnce se 1/4 hrnkem studené vody, 1 lžící extra panenského olivového oleje, trochou soli a několika stroužky nasekaného nebo podrceného česneku.
Uveďte do varu, pevně přikryjte a nechte dusit, dokud není brokolice jasně zelená a křupavě měkká, ne více než pět minut. Odstraňte pokličku a vyvařte zbytek tekutiny. Podávejte okamžitě. Můžete ji smíchat s vařenými těstovinami (penne nebo rigatoni), ochutit ji červenou paprikou a parmazánem nebo jíst jenom tak. Vypadá překrásně, je naprosto vynikající chuti, má málo tuku, hodně vitamínů a minerálů a je i plná sulforafanu!

Pitný režim

24. července 2011 v 17:37 | Bloody-obsession |  Rady a tipy
Bez potravy lidé přežívají týdny, ale bez vody jen několik dní většinou 2 - 3 dny.Nejdelší doba přežití bez vody je údajně 17 dnů.
Voda je v každé tělesné buňce, ale její obsah v různých tkáních je rozdílný. Celkové množství tělesné vody závisí na věku a skladbě těla. U většiny dospělých osob tvořívoda asi 60 % tělesné hmotnosti a 70 % aktivní tělesné hmoty.Svalnatější jedinci mají proto vyšší podíl vody, protože svaly obsahují téměř třikrát tolik vody než tuková tkáň. S postupujícím věkem podíl vody klesá, zatímco po narození tvoří 75%, ve stáří už jen 50 %. U dospělého člověka se denně vymění 6 % tělesné vody, u kojence dokonce 15 %.
POTŘEBA TEKUTIN (V ML) NA 1 KG TĚLESNÉ HMOTNOSTI
kojenci110
děti do 10 let40
dospělí při 22°C22
dospělí při 37°C38

NEALKOHOLICKÉ NÁPOJE

Většina nealkoholických nápojů nemá prakticky žádnou nutriční hodnotu. Pokud nejsou slazeny umělým sladidlem, jsou spíšebohatým zdrojem cukru.

OVOCNÉ NÁPOJE, MINERÁLNÍ VODY, SODOVÉ VODY

- někdy obsahují malé množství vitaminu C, některé uměle ochucené nápoje obsahují přidaný vitamin C. Část nealkoholických nápojů jesycena kysličníkem uhličitým- např. sodová voda a minerální vody, které obsahují navíc i minerální soli. Připisují se jim různé léčivé vlastnosti. Jejich výhodou je, že majínízkou energetickou hodnotu.

COLA

- v současné době oblíbená, mimo značného množství cukru (10,5 g/100g) obsahuje i malou dávku kofeinu. Z nutričního hlediska je třeba varovat před vysokým obsahem cukru, který může citelně ovlivnit denní kalorickou bilanci. (Např. kalorická hodnota 200 ml lahvičky Coly je asi 80 kcal a obsah cukru je 20 g, jinak není žádným nutričním přínosem). Sladké nápoje vytlačují zejména u dětí a mladistvých cennější složky stravy (ovoce a zeleninu) a zanedbatelné nejsou ani finanční nárokyna spotřebitele.

KÁVA

- obsahuje mnoho látek chuťových, ale i malé množstvídraslíkuanikotinové kyseliny.
- většina spotřebitelů oceňuje kávu pro její obsahkofeinu,který má povzbudivý účinek.
Obsah kofeinu (mg) v 225 g porci nápoje v různě připravované kávě a některých jiných nápojích
překapávaná káva155
instantní káva66
čaj50
kolové nápoje24 - 40
kakao6
bezkofeinová káva3
- káva krátkodobě ovlivňuje krevní tlak a připravovaná jako "turek" může u některých osob krátkodobě zvýšit i cholesterolémii.
- epidemiologické důkazy pro vztah konzumace kávy a rizika vzniku ischemické choroby srdeční a rakoviny jsou však chabé a rozporné.
- pro milovníky kávy, kteří se chtějí vyhnout skutečným i domnělým nepříznivým účinkům kofeinu, nabízí trh kávu bez kofeinu.

ČAJ

- čaj se dostal do Evropy z Číny v polovině 18. století a postupně se stal oblíbeným nápojem zejména v Anglii. Nahradil čaj dovážený z Cejlonu a Indie.
- u nás se vyrábějí čaje z nejrůznějších listů a plodů. Mnohdy se jim připisují léčivé účinky i včetně těch velmi nereálných.
- je zdrojem některýchstopových prvků- manganu a fluoru, obsahuje i malé množství riboflavinu a niacinu.
- silný čaj ve větším množství narušuje vstřebávání železa.-Větší šálek (150 ml) čaje, připravený z 5g čaje obsahuje: 50 - 80 mg kofeinu, 0,2 - 0,5 mg fluoru, 1 mg manganu, 0,02 vitaminu B2 a 0,2 mg nikotinové kyseliny.
- pití čaje není spojováno se zvýšeným rizikem žádného chronického onemocnění.

KAKAO

- kakaový prášek je sicebohatý zdroj kalorií, bílkovin i tuků, některých minerálních látek a vitaminů,ale vzhledem k malému množství, jehož se používá pro přípravu nápojů, je jeho přínos zanedbatelný.
- nutriční hodnota kakaového nápoje je dána spíše mlékem, z něhož se nápoj připravuje.

PITNÝ REŽIM

V posledních letech nejen odborníkům, ale i laické veřejnosti dělá starost výživa, co je zdravé, čemu se vyhýbat atd. Mnohem méně péče však věnujeme otázkámdostatečného příjmu tekutin.
Stále se setkáváme s dodržováním různých "pověr" ohledně pití, které se týkají zejména zákazu pití v průběhu jídla a mezi jednotlivými jídly. Následkem toho matky dovolují dětem, aby se napily teprve až snědí jídlo apod..
Děti jsou zvlášt zranitelnou skupinou,pokud jde o nedostatek tekutin a čím jsou mladší, tím jsou zranitelnější. Proto je důležité dávat dětem tolik pití, kolik si vyžadují a přitom pochopitelně volit vhodné druhy nápojů:vodu, horskou či dobrou vodu, případněneslazený čaj tmavý i ovocný, přírodní ovocné šťávy. Slazené limonády a kolové nápoje omezujeme až vylučujeme.
V mnoha školách je zajištěna možnost, aby děti mohly včas doplnit své ztráty tekutin. Pokud tomu tak není, je dobré dávat dětem do školy některé z výše uvedených vhodných nápojů, nebo alespoň ovoce s vysokým obsahem vody.

Alkohol

24. července 2011 v 17:36 | Bloody-obsession |  Rady a tipy

Zdravá výživa a alkohol

Výživa je jedním z hlavních faktorů vnějšího prostředí uplatňujících se jak při vzniku, tak v prevenci onemocnění. Výživová doporučení se postupně mění podle vědeckých poznatků, což vyvolává určitou nedůvěru jak u laiků, tak u lékařů.
Naše strava má řadu nedostatků: nadměrný energetický příjem, vysokou spotřebu tuků, nesprávnou skladbu tukové dávky, nadměrnou spotřebu cukru a soli, nedostatečný příjem vitaminu C a vlákniny.
Následující přehled Vám ukáže, jestli jíte zdravě, jaké jsou doporučené denní dávky, na co si dávat pozor, čemu se vyhýbat, co je naopak zdravé.

Alkohol

CHYBY:

Všechny formy alkoholu mohou při pravidelném a nadměrném užívání působit jako jed a droga.
Jsou zdrojem tzv. prázdných kalorií.
RADY, DOPORUČENÉ DÁVKY:
nepít v průměru víc jak 1-2 dávky denně
  • za dávku se považuje: 1 malé pivo (330 ml),1 sklenka sklenka (125 ml) vína, 1 malá odlivka (20 ml) destilátu
  • výhodné jsou nápoje s nižším obsahem alkoholu, např. nízkoalkoholická piva (s obsahem 2-4% alkoholu)

Prázdniny:)

24. července 2011 v 17:32 | Bloody-obsession |  Diary
Tak zítra odjíždím na chatu, takže tady pár dní nebudu. Jinak se furt snažím jíst pravidelně a zdravě,ale teď moc necvičím. Přidám vám sem nějaký nový články, aby jste se nenudili, tak doufám, že si prázdniny užíváte:)